1. Kwaliteitssysteem

Een kwaliteitssysteem is een manier van werken, waarbij de kwaliteit belangrijk is. Een werkwijze die je neerzet voor jezelf. Daarbij is het belangrijk dat je cliëntendossiers bijhoudt en dat je klachten en incidenten registreert.

2. Klachtenafhandeling

Cliënten moeten laagdrempelig hun onvrede kunnen uiten. Dit betekent voor jou, als coach of praktijkhouder in de zorg, dat je aangesloten moet zijn bij Klachtrenregeling met een erkende geschilleninstantie. Buiten het feit dat je erover moet beschikken, wordt ook verwacht dat je op een professionele manier invulling geeft aan jouw klachtenregeling.

 3. Leren van incidenten

Het is belangrijk dat je leert van dingen die fout gaan rondom een cliënt. Daarvoor dien je het te registreren en je af te vragen wat, hoe en waarom dit incident heeft plaatsgevonden. Zelfreflectie.

4. Voldoen aan overige wettelijke verplichtingen

Er zijn nog aanvullende eisen waaraan je moet voldoen. Deze zijn afhankelijk van welke zorg je levert.

Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen bij het borgen van de zorgkwaliteit? Neem gerust contact op door te bellen naar 06-37607792.

Heb je ondersteuning nodig bij het doen van je boekhouding, belastingaangifte of het aanbrengen van kwaliteitsborging?

Neem vandaag nog contact met mij op.

Ik ben er voor je.

Chat openen
Welkom bij Loes Hesemans Administratie & Coaching. Waarmee kan ik je helpen?