1. Plan een vast moment in

Plan aan het begin van iedere maand een halve dag in voor het doen van je boekhouding. Zet dit vaste moment in je agenda of phone.

2. Bewaar je bonnetjes en facturen op een vaste plek

Zorg dat je facturen en bonnetjes op een vaste plek bewaard. Er is niets frustrerender dan te moeten zoeken naar je facturen en bonnetjes.

3. Heb je veel facturen en bonnetjes?

Op papier bewaren is tegenwoordig niet meer nodig. Er zijn handige boekhoud app’s. Je maakt dan een foto van je bonnetjes en facturen en verzend deze naar het boekhoudsysteem.

4. Verzend je facturen aan het begin van de maand

Zorg dat je de facturen verzendt tijdens je vaste ‘boekhoud moment’. De belastingdienst wil dat je dit uiterlijk de 15e doet in de maand nadat je een product of dienst hebt geleverd. Hoe sneller je je facturen verzend, hoe sneller het bedrag op je rekening staat.

5. Kijk na of je al je klanten hebben betaald

Kijk aan het begin van de maand na of al je betalingen binnen zijn. Zijn deze niet binnen? Bel dan even met je klant of start met het sturen van een vriendelijke herinnering.

6. Blijf je worstelen met het doen van je boekhouding?

Het kan zo zijn dat je blijft worstelen met het doen van je boekhouding. Je vindt het leuk om zorg te verlenen aan je client. Maar het doen van je boekhouding blijft een struikelpunt. Neem dan contact met me op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Ik ben bereikbaar op 06-376 077 92.  Mailen kan naar info@loeshesemans.nl 

Heb je ondersteuning nodig bij het doen van je boekhouding, belastingaangifte of het aanbrengen van kwaliteitsborging?

Neem vandaag nog contact met mij op.

Ik ben er voor je.

Chat openen
Welkom bij Loes Hesemans Administratie & Coaching. Waarmee kan ik je helpen?